Objectius


Aquest any els diners recollits amb aquesta iniciativa aniran destinats als diferents projectes que dur a terme l'entitat.


Els projectes que realitzem són:


Projecte TEAprèn (Intervenció): Tractament precoç intensiu basat en l’Anàlisi Conductual Aplicat (ABA) per a infants afectats de TEA / TGD.

Projecte TEAcompanya (Inclusió escolar): Projecte que ofereix acompanyament i suport professionalitzat a l’aula o en sortides escolars a nens/es amb TEA, tant en centres ordinaris com d’educació especial, per garantir el seguiment de les classes, promoure la interacció amb els seus companys i oferir assessorament als professionals dels centres escolars que els atenen. 

Projecte TEAjuda (Beques Mira’m): Projecte que pretén aportar una o més beques per finançar les intervencions educatives de nens/es amb TEA de famílies amb baixos recursos econòmics.

Projecte TEAssessora (Assessorament): Es proporciona a cada família un coordinador de referència que dirigeix la intervenció terapèutica, fa el seguiment de l’evolució de l’alumne/a, orienta i assessora a la família i al centre escolar i actua com a nexe per aconseguir una bona coordinació entre els diferents professionals que atenen l’infant.

Tallers i activitats: Dirigits a nens i nenes amb TEA amb l’objectiu de millorar determinades habilitats i promocionar la interacció social. (Actualment: taller d’habilitats socials). 

Docència i formació: Realització de cursos de formació teòric i pràctic de terapeutes especialitzats en el tractament conductual de nens amb TEA. Xerrades informatives, cursos, conferències i assessoraments individualitzats per a organismes, escoles, centres especialitzats, centres universitaris i grups de famílies.

Activitats de recaptació de fons: Realització de diverses iniciatives durant l’any per a recaptar fons i poder finançar els diferents projectes i activitats que du a terme l’entitat.

Per què?
Els nens/es amb TEA tenen moltes habilitats i capacitats, poden aprendre però ho fan d'una manera diferent a la resta de nens, per això necessiten una intervenció individual i específica.
Actualment la teràpia amb millors resultats i base científica demostrada és "La Teràpia ABA" (intervenció basada en l'anàlisi aplicat de la conducta) l'objectiu principal és la integració dels nens amb TEA en el seu entorn quotidià, treballant el desenvolupament de la socialització, la comunicació, l'autonomia i l'adaptació a les diferents situacions socials, així com aprenentatges a nivell cognitiu i emocional. Aquesta intervenció encara no s'ofereix des dels serveis de sanitat públics. Les famílies fan grans esforços econòmics perquè els seus fills puguin accedir a aquesta intervenció educativa en centres privats.
Lamentablement hi ha moltes famílies que no es poden permetre el cost d'aquestes intervencions que, perquè siguin exitoses, han de ser individuals, intensives i prolongades en el temps. 


---------------------------------------------------------

Este año el dinero recogido con esta iniciativa se destinará a los diferentes proyectos que lleva a cabo la entidad.


Los proyectos que realizamos son:

Proyecto "TEAprèn" (Intervención): Tratamiento precoz intensivo basado en el Análisis Conductual Aplicado (ABA) para niños/as afectados de TEA / TGD.
Proyecto "TEAcompanya" (Inclusión escolar): Proyecto que ofrece acompañamiento y soporte profesionalizado en el aula o en salidas escolares a niños/as con TEA, tanto en centros ordinarios como de educación especial, para garantizar el seguimiento de las clases, promover la interacción con sus compañeros y ofrecer asesoramiento a los profesionales de los centros escolares que los atienden.

Proyecto "TEAjuda" (Becas Mira’m): Proyecto que pretende aportar una o más becas para financiar las intervenciones educativas de niños/as con TEA de familias con bajos recursos económicos.

Proyecto "TEAssessora" (Asesoramiento): Se proporciona a cada familia un coordinador de referencia que dirige la intervención terapéutica, hace el seguimiento de la evolución del alumno/a, orienta y asesora a la familia y al centro escolar y actúa como a nexo para conseguir una buena coordinación entre los diferentes profesionales que aitenden al niño/a.

Talleres y actividades: Dirigidos a niños/as con TEA con el objetivo de mejorar determinadas habilidades y promocionar la interacción social. (Actualmente: taller de habilidades sociales). 

Docencia y formación: Realización de cursos de formación teórica y práctica de terapeutas especializados en el tratamiento conductual de niños/as con TEA. Charlas informativas, cursos, conferencias y asesoramiento individualizado para organismos, colegios, centros especializados, centros universitarios y grupos de familias.

Actividades de recaptación de fondos: Realización de diversas iniciativas durante el año para recaudar fondos y poder financiar los diferentes proyectos y actividades que lleva a cabo la entidad.
 
¿Por qué?
Los niños/as con TEA tienen muchas habilidades y capacidades, pueden aprender pero lo hacen de una forma distinta al resto de niños, por eso necesitan una intervención individual y específica.
Actualmente la terapia con mejores resultados y base científica demostrada es "La Terapia ABA" (intervención basada en el análisis aplicado de la conducta) el objetivo principal es la integración de los niños con TEA en su entorno cotidiano, trabajando el desarrollo de la socialización, la comunicación, la autonomía y la adaptación a las diferentes situaciones sociales, así como aprendizajes a nivel cognitivo y emocional. Esta intervención aún no se ofrece des de los servicios de sanidad públicos. Las familias hacen grandes esfuerzos económicos para que sus hijos puedan acceder a esta intervención educativa en centros privados. 
Lamentablemente hay muchas familias que no se pueden permitir el coste de estas intervenciones que, para que sean exitosas, tienen que ser individuales, intensivas y prolongadas en el tiempo. 


Imatges extretes de http://www.gettyimages.es/